Društvene mreže i marketing na društvenim mrežama su fenomen koji dominira na globalnoj razini. Posljednjih godina promijenio se način na koji kupujemo, prodajemo, konzumiramo i komuniciramo sa brendovima, ljudima i proizvodima. Marketing na društvenim mrežama je industrija koja ne usporava u pogledu rasta ili prilika na tržištu. Ali, marketing na društvenim mrežama se konstantno mijenja iz godine u godini. Šta možemo očekivati sljedeće u 2020. godini?

Pregled društvenih mreža

Globalna studija interneta, društvenih i mobilnih uređaja pokazuje nam da se 1 milion ljudi pridružilo društvenim mrežama svakog dana u 2018 godini. Trenutno u svijetu postoji preko 3 milijarde korisnika društvenih mreža, do sljedeće godine se očekuje da se taj broj poveća za 14 miliona.

Ključ uspjeha na društvenim medijima jeste ostati ispred trendova. Čini se pretjeranim kada govorimo o jednoj od najbrže rastućih industrija u našem digitalnom ekosistemu kakvog poznajemo danas, ali uspješna implementacija čak jedne od mnogobrojnih marketinških strategija koje su razvijene za društvene mreže u ogromnoj mjeri će olakšati vaše ciljeve.

U nastavku ovog članka navest ćemo nekoliko ključnih metoda marketinga na društvenim mrežama, za koje se predviđa da će imati veliki utjecaj u 2020. godini.

1. Metoda. NATJECANJA/NAGRADNE IGRE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Godinama je održavanje natjecanja ili nagradnih igara na društvenim mrežama bio jedan od najefikasnijih načina za privlačenje nove publike. Početna strategija koja se krije iza svega toga bila je brzo pridobijanje pratilaca na bilo kojoj platformi.

Sada se bliži 2020. I način na koji brendovi komuniciraju sa svojom publikom se promijenio. Marketinški stručnjaci koriste ovu strategiju da se fokusiraju na angažiranje i povezivanje sa korisnicima društvenih medija kako bi izgradili veću zajednicu.

Najveće prednosti nagradnih igri na društvenim mrežama uključuju:

• Pretvaranje postojećih sljedbenika u zajednicu

• Privlačenje novih sljedbenika

• Podizanje svijesti o brendu

• Dobijanje korisnih povratnih informacija od publike

Uz pomak u načinu na koji komuniciramo s našom publikom na mreži, brendovi se sada više fokusiraju na vrijednosti njihove publike. Da biste dobili vrijednost iz natjecanja na društvenim medijima, morate znati što vaša publika cijeni i ponuditi poticaj koji se uklapa u te kvalitete kako bi ste izazvali što bolju reakciju.

Natjecanja i nagradne igre bi trebali zadovoljiti vašu ciljanu publiku i imati smisla u odnosu na vaš brend. Tako naprimjer kompanija Jysk bi mogla organizovati nagradnu igru u kojoj može natjecatelje nagraditi namještajem.

Primjer nagradne igre na društvenim mrežama

Ukoliko niste neka velika kompanija, ne brinite. Dovoljna je bilo kakva nagrada koja ima smisla sa vašim brendom i koja će izazvati reakciju kod vaših pratilaca, pa makar to bila neka slatka maskica za telefon vrijednosti 5 konvertibilnih maraka.

2. Metoda. VIDEO SADRŽAJ

Sigurno ste već svjesni rastuće popularnosti video sadržaja. Započelo je s streaming servisima poput Netflixa i Hulua i eskaliralo je na skoro sve dijelove interneta, video je prosto svugdje. Ne zaboravimo na YouTube koji predstavlja dominaciju internet videa.

Živeći u vizualnoj generaciji, video sadržaji su brzo preuzeli internet i samim tim društvene mreže. U 2020. godini, očekujte da će čak još više prodavača koristit video kao marketinšku strategiju.

Svaka društvena platforma nudi neku vrstu funkcije dijeljenja video sadržaja. Video sadržaj na društvenim mrežama postaje sve utjecajniji na marketinške trendove, jer je to jedan od najdirektnijih načina za interakciju s korisnicima na mreži.

Jedna od najvažnijih stvari kod video marketinga jeste tzv. ‘scroll stopper’. Ovaj termin se koristi i odnosi se na prvih nekoliko sekundi vašeg videa. Dakle sami početak videa mora biti zapanjujući i mora zaokupiti pažnju korisnika, kako bi oni zastali i pogledali ostatak. Jer ukoliko korisnik samo pređe preko vašeg videa ne zaustavljajući se duže od sekunde ili dvije vaša poruka neće biti prenešena i sav trud bi bio uzaludan, bez obzira što je vaš video u nastavku briljantan.

Postoje razni alati za video produkciju, mi smo izabrali tri:

Adobe Spark Ovaj alat vam omogućuje da kreirate vlastite videozapise s funkcijama koje vam omogućavaju dodavanje medija, biranje između unaprijed dizajniranih izgleda, dodavanje teksta, teme, zvučnih zapisa i sl.

Headliner Headliner je besplatan online alat koji vam omogućuje stvaranje video zapisa. Pruža vam mogućnosti da izaberete između prije izrađenih templejta ili da pravite svoj video iz početka. Stvarno odličan alat za one sa ograničenim budžetom.

Quicc.io Ovaj alat koristi umjetnu inteligenciju kako bi kreirao dopadljive video zapise za vas.

3. Metoda. LinkedIn

Kada pogledamo sve društvene mreže LinkedIn je najprofesionalnija platforma među njima. Dok ste naprimjer na Facebooku mogli objavljivati zanimljive nagradne igrice, na Linkedinu to i baš nije preporučljivo. Linkedin nam služi kako bi prikazali ozbiljnu stranu našeg posla i kako bi istakli naše profesionalne vrijednosti. Linkedin koristi preko 600 miliona profesionalaca širom svijeta, a izvrstan je alat za sklapanje poslova s poslovnim vezama. Nažalost, mnoge kompanije podcjenjuju njegovu moć digitalnog marketinga; ali zbog svoje široke upotrebe u profesionalnom svijetu LinkedIn bi trebao biti veliki dio svake marketinške kampanje. Kako bi ste iskoristili veliki potencijal Linkedina potrebno je slijediti nekoliko koraka. U nastavku slijedi par savjeta o tome kako optimalno iskoristiti ovu platformu.

– Redovno ažuriranje profila

Da biste mogli koristiti Linkedin kao učinkovit marketinški alat, vaš profil mora biti relevantan i ažuriran, morate pratiti relevantne ljude i morate znati sve alate za korištenje koji vam mogu biti od koristi na Linkedinu. Da bi ste svoj Linkedin profil održavali morate raditi sledeće stvari:

• Ažurirajte svoj trenutni status. Ovaj jednostavan zadatak pomoći će vam u održavanju informiranosti sa vašim vezama.

• Dodajte vase članke: Vodite li blog? LinkedIn vam omogućava da na svoju stranicu profila uključite blog tako da se novi postovi automatski objavljuju na vašem profilu. To će vam pomoći privući više prometa i samim tim unaprijediti marketing.

• Podijelite prezentacije: Dijelite materijale sa vezama! Ako ste nedavno kreirali prezentaciju ili vodili debatu na poslu, podijelite ih na LinkedIn-u kako biste dobili povratne informacije, dodatnu ljubav i još jednom pomogli drugima da vas vide kao relevantan resurs u industriji.

• Koristite Tweeter: Linkedin integrira tweetove s vaše profesionalne twitter platforme u svoj LinkedIn profil. Ne gubite vrijeme na objavljivanju na nekoliko platformi društvenih medija, jednostavno ih integrirajte i svaki tweet će raditi dvostruko za vas.

• Prezentirajte porfolio: Objavite svoj portfolio na LinkedIn-u da biste prikazali postignuća. LinkedIn je sjajno mjesto za vođenje matičnog portfolia i bilježenja uspjeha.

Baneri

Netko s lošom marketing strategijom imao bi LinkedIn stranicu bez natpisa ili banera umjesto kojega bi na profilu bila postavljena samo plava pozadina. Ako želite ostati ispred budućih trendova društvenih medija kako biste povećali svoj brend ili posao; iskoristite taj prostor u svoju korist pretvarajući ga u slike u stilu kampanje. Do sada je sasvim poznato kako vizuelni efekti utječu i poboljšavaju utiska koji vaš brend može ostaviti na nekoga. Tako da su baneri jako bitni kako bi ostavili dobar vizuelni dojam na vaše posjetitelje.

– “Dugački” postovi

Algoritam koji koristi Linkedin daje prednost postovima dugog oblika jer su utjecajniji na korisnike te platforme. Pokušajte pisati Linkedin postove koji se sastoje od najmanje 700 znakova. To uključuje hashtagove, emojie i navode. Ako uključite sve ove elemente, vjerovatno je da če Linkedin povećati vidljivost tom postu.

4. Metoda. ISKRENUTA REALNOST (Augmented Reality)

Iskrenuta stvarnost (nemojte miješati sa virtualnom stvarnošću) je još uvijek neistražena zona marketinga ali pokazuje veliki potencijal posebito sa mlađom publikom. Ovaj alat može izmijeniti izgled vaše okoline, uživo kroz mobilnu kameru korisnika i projicirati određene elemente koji na svoj sopstven način mijenjanu realnu sliku okoline, te na taj način trebaju povećati angažman publike.

Snapchat je otvorio vrata za AR (augmented rality) tehnologije na društvenim medijima, brendovi mogu kreirati dodatke na Snapchatu u obliku “filtera” gdje se elementi dodaju korisničkoj selfie kameri. To se pretvorilo u prilično popularnu strategiju kampanje za mnoge glavne svjetkse brendove.

Kako krećemo u 2020. godinu, očekujte da ćemo vidjeti i druge društvene mreže koje prihvaćaju AR na svojim platformama. Nedavno je Facebook predstavio Facebook AR Studio, studio prilagođen korisnicima uz pomoć kojeg korisnici mogu lako stvoriti bogato AR iskustvo.

Primjer AR-a u indistriji namještaja

Pronalaženje najboljih načina za privlačenje publike ili obogaćivanje web stranice s ovim novim alatima nudi veliku mogućnost brzog porasta popularnosti ako možete biti prvi koji će inovirati ili se uključiti u ove nove trendove prije svojih konkurenata.

Zaključak

Na kraju možemo reći da je najvažnija stvar, kod marketinga na društvenim mrežama, stvoriti sadržaj sa kojim se korisnici mogu poistovijetiti te sadržaj koji će vaš proizvod prikazati korisnim i potrebnim za rješavanje određenog problema.

Društvene mreže imaju dramatičan utjecaj na neprestano širenje informacija, volumen digitalnog sadržaja raste iz dana u dan i publici je teško vjerovati bilo čemu što vide na društvenim medijima. Da biste kreirali uspješnu marketing kampanju na društvenim mrežama, morate izgraditi zajednicu lojalnih korisnika koji vjeruju da su vaš brend ili posao transparentni, autentični i relavantni. U 2020. godini osigurajte da vaša strategija društvenih medija slijedi ove korake i zasigurno će uslijediti rezultati.